Reclame irriteert ouderen

AMSTERDAM - Vijftigplussers tikken reclamemakers hard op de vingers, zo blijkt uit een onderzoek van het trendbureau Signs of the Time. Ouderen tussen de vijftig en 65 jaar zeggen ,,zeer ontevreden'' te zijn over hoe zij door media en de marketing worden benaderd, zo blijkt uit de steekproef.
,,De onderliggende boodschap is vrijwel altijd 'U heeft hard gewerkt, nu mag u rusten en genieten'. Dat zien ze echt als een belediging; alsof ze zijn afgeschreven en niets meer mee hoeven te doen. Zelf zien ze dat leven juist als een nieuw begin, een voetbalwedstrijd waarin de eerste helft zich voor hun vijftigste levensjaar afspeelt. Daarna komt de tweede helft en die zien ze als de leukste'', licht Pim Derneden van Signs of the Time het onderzoek toe. Nog meer dan jongeren kijken vijftigplussers dwars door reclameboodschappen heen. In tegenstelling tot jongeren kijken ze veel bewuster na …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?