Pas op: waarschuwende reclame kan weinig uithalen

Waarschuwende teksten, zoals op pakjes sigaretten, kunnen onder voorwaarden werken. Nederland
Waarschuwende teksten, zoals op pakjes sigaretten, kunnen onder voorwaarden werken. | beeld anp
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Reclame voor cosmetische ingrepen gaat voortaan vergezeld van een ‘educatieve slogan’. Zo´n slogan is gauw uitgewerkt, volgens STAP-directeur Wim van Dalen.

Den Haag

‘Kijk uit. Jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken. Een geslaagde ingreep begint bij een goede arts.’ Reclame voor cosmetische ingrepen, gaat voortaan vergezeld van deze slogan. Of het zal helpen? Wim van Dalen, directeur van het Nederlands instituut voor alcoholbeleid, betwijfelt het. Hij wijst erop dat het om een ‘educatieve slogan’ gaat, niet om een wettelijk verplichte. Met deze zelfregulering wil de branche juist wettelijk …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?