'Onze tien geboden geen strenge regels'

HILVERSUM - De KRO gaat in een nieuwe campagne zijn rooms-katholieke identiteit uitdragen aan de hand van de Tien Geboden. De KRO heeft de Tien Geboden vertaald in 'hedendaagse beloften' met een positief uitgangspunt. 'Gij zult niet stelen' is 'Ik heb genoeg' en 'Gij zult niet doden' is 'Ik wil leven'.
Wilde de omroep in voorgaande acties vooral een gevoel overbrengen, bijvoorbeeld door een madonna met kind te tonen, nu staat een concrete boodschap voorop. De KRO wil daarmee een duidelijker beeld van zichzelf neerzetten. ,,Er viel niets beters te bedenken dan de Tien Geboden. Ze vragen erom in een modern marketingjasje gestoken te worden'', zei mediadirecteur Ton Verlind gisteren bij de presentatie. ,,Onze tien geboden zijn geen strenge regels.''De omroep wil laten zien dat het oude gedachtegeoed niets aan actualiteit verloren heeft en hoopt dat de campagne mensen aanzet tot discussie ov …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?