'NS neemt klacht niet serieus'

DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen en Arriva moeten zich soepeler opstellen tegenover reizigers die in de trein geen kaartje hebben, omdat de kaartjesautomaat op het station hun bankpasje weigert. De vervoerders nemen die klachten al jaren niet serieus genoeg, vindt reizigersvereniging Rover.

Volgens Rover komt het geregeld voor dat kaartjesautomaten bankpasjes niet accepteren, terwijl die bij andere pinautomaten wel werken. De laatste vier maanden van vorig jaar kwamen daar enkele tientallen klachten over binnen bij het ov-loket, het nieuwe meldpunt voor ontevreden reizigers met het openbaar vervoer. Dat is slechts het topje van de ijsberg, stelt Rover. ,,Het zijn ook vaak heel nare ervaringen van goedwillende reizigers'', aldus Trudy Schippers van het ov-loket. ,,Zij krijgen een boete, terwijl ze geen kaartje konden kopen omdat die ene automaat op dat kleine station hun ba …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?