Nieuwe lesmethode verbetert schrijfniveau

Monica Koster Nederland
Monica Koster
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Basisschoolkinderen kunnen hun schrijfniveau fors verbeteren met de nieuwe lesmethode Tekster.

Utrecht

Dat zegt Monica Koster, die donderdag samen met Renske Bouwer bij de Universiteit Utrecht promoveert op de kwaliteit van het schrijfonderwijs. ‘Het is schokkend om te zien dat gebieden als lezen, spellen en woordenschat wél zijn afgedekt in het onderwijs, maar hoe je zelf een tekst schrijft niet’, zegt Koster. De digitalisering vraagt om een goede schrijfvaardigheid, meent de onderzoekster. Ze wijst op zorgen die de Onderwijsinspectie in 2010 uitte over het schrijfniveau in de bovenbouw. Afgelopen vier jaar ontdekte ze met Bouwer hoe het schrijfniveau omhoog kan met …
Dit is 35% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief