Nederlanders gaan bewuster om met frisdrank

Nederland
beeld anp xtra / Koen van Weel
Vier op de vijf Nederlanders kiest weleens voor een light of zero-drankje omdat daar minder calorieën inzitten dan de variant met suiker. 54 procent van de mensen let hier meer op dan twee jaar geleden.

Den Haag

Dat blijkt uit het Nationale Frisse Dranken onderzoek van de Nederlandse Vereniging van Frisdranken, Waters, Sappen (FWS). Millennials zijn kampioen ‘bewuste keuzes maken’, zegt de vereniging. Van alle 23 tot 37-jarigen zegt 59 procent de laatste twee jaar meer water te zijn gaan drinken. 58 procent let bewust op het aantal calorieën in frisdrank.

De grootste stijgers in frisdrankland zijn water (51 procent drinkt dit vaker dan twee jaar geleden) en water met een smaakje (41 procent). Bij het ontbijt blijft vruchtensap favoriet. Generatie Z (14 tot 22-jarigen) drinken vaker water ui …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?