Motivatiedip brugklassers

NIJMEGEN - Tweederde van de leerlingen in de brugklassen van het voortgezet onderwijs krijgt te maken met een motivatiedip. Docenten kunnen daar iets aan doen door meer met de brugklassers te praten over hun opvattingen over school en leren en door andere proefwerken te maken.
Dat blijkt uit een onderzoek van drs. Ellen Klatter van het Rotterdams Instituut voor Sociaal-Wetenschappelijk Beleidsonderzoek (RISBO). Klatter promoveert volgende week donderdag op haar onderzoek aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen. Zij volgde een groep leerlingen tussen de twaalf en veertien jaar vanaf groep acht van de basisschool tot aan het begin van de tweede klas van het voortgezet onderwijs.Klatter vond in haar onderzoek dat kinderen die op de basisschool klassikaal onderwijs volgen over het algemeen het meest positief denken over vervolgonderwijs en leren. Deze kinderen krijge …
Dit is 24% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?