Moeten Minions van het pak hagelslag?

Met Minions probeert hagelslagproducent Venz zijn pakken hagelslag aantrekkelijker te maken dan die van de concurrentie. Nederland
Met Minions probeert hagelslagproducent Venz zijn pakken hagelslag aantrekkelijker te maken dan die van de concurrentie. | beeld Twitter
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Producenten van levensmiddelen moeten zelf met voorstellen komen om kindermarketing tegen te gaan. Nog dit jaar moet duidelijk worden of kinderhelden als Dora, K3 en de Minions van de toetjes en pakken hagelslag verdwijnen.

Den Haag

Op de pakken hagelslag van Venz staan merkwaardige gele mannetjes. Het zijn Minions, de niet bijster intelligente, maar onder kinderen razend populaire wezens. Een typische vorm van kindermarketing in de supermarkt, zegt Babs van der Staak van de Consumentenbond. Nemen ouders hun kinderen mee tijdens het boodschappen doen, dan is de kans groot dat ze op aanwijzing van de kinderen juist dat pak uit het schap kiezen. De Minions staan bovendien niet alleen op het pak, ze zitten er ook in. Op sociale media staan foto’s met de gevolgen: ladingen hagelslag op de boterham, omdat kinderen pe …
Dit is 10% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief