Minder uitdaging voor slimme jeugd

De ministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob tijdens het congres De Staat van het Onderwijs 2016-2017. Nederland
De ministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob tijdens het congres De Staat van het Onderwijs 2016-2017. | beeld anp / Jeroen Jumelet en Hans-Lukas Zuurman
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De prestaties van leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs dalen: goed lezen gaat leerlingen aan het eind van groep 8 steeds slechter af. En vooral leerlingen die bovengemiddeld intelligent zijn, ontwikkelen zich minder goed.

Utrecht

Die boodschap komt van inspecteur-generaal Monique Vogelzang in ‘De Staat van het Onderwijs 2016/2017’, het jaarlijkse verslag van de Inspectie van het Onderwijs dat woensdag in Utrecht werd gepresenteerd. Ook bij bewegingsonderwijs, cultuurlessen en natuur & techniek zijn de prestaties slechter dan die van jaren geleden. Intussen leren leerlingen ook te weinig over sociale vaardigheden en hoe ze moeten deelnemen aan de maatschappij (burgerschap).

De rapportage laat niet alleen zien hoe het gaat in het basis- en voortgezet onderwijs, maar ook in het speciaal onderwijs, middelbaar …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?