Met je mobiel de leraar verbeteren

Leerlingen van vmbo-klas H3C van het Oosterlicht College in Vianen beoordelen hun docent Jesper Ahsmann (staand) met de app OnzeLes, ontwikkeld door de Nationale Denktank die bestaat uit studenten, pas afgestudeerden en promovendi. Nederland
Leerlingen van vmbo-klas H3C van het Oosterlicht College in Vianen beoordelen hun docent Jesper Ahsmann (staand) met de app OnzeLes, ontwikkeld door de Nationale Denktank die bestaat uit studenten, pas afgestudeerden en promovendi. | beeld Marcel van den Bergh
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Leerlingen kunnen vaak prima vertellen wat een docent beter kan doen. Met een app op de smartphone kunnen ze hun leraren gericht aanwijzingen geven, zonder ze af te branden.

Vianen

‘Jullie krijgen twee post-its. Op de groene schrijf je de kenmerken van een goede les, op de rode die van een slechte les.’

In vmbo-klas H3C van het Oosterlicht College in Vianen blijven de lesboeken in de tassen, want er staat op deze ochtend geen reguliere les Engels op het programma. In plaats daarvan probeert docent Jesper Ahsmann (31) zijn leerlingen te ontfutselen hoe hij zijn lessen kan verbeteren. Dat doet hij niet met een voorgekauwde vragenlijst of door gewoon te vragen wat ze eigenlijk van hem vinden. Dat werkt niet, weet hij inmiddels. Het zijn altijd dezelfde kinderen die …
Dit is 7% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief