Meer gespreksstof dankzij televisie

AMSTERDAM - De televisie zorgt steeds meer voor gespreksstof onder mensen. Dat komt vooral door programma's als Big Brother, de Bauers en Idols, waar massaal naar gekeken wordt.
Dat blijkt uit een onderzoek naar mediabeleving van onderzoeksbureau TNS-Nipo. In vergelijking met het vorige onderzoek in 1997 blijkt de 'sociale factor' van de televisie sterker geworden. Ook uit het jaaroverzicht van de stichting Kijkonderzoek bleek eerder dat tv-kijken meer een sociale bezigheid is geworden.Bij de radio gaat het de luisteraar voornamelijk om vermaak en amusement. In vergelijking met zes jaar geleden is die beleving gegroeid. Volgens de onderzoekers krijgt radio steeds meer een 'showbusiness' karakter. Ze verwijzen onder meer naar het publieke getouwtrek om populaire dj's a …
Dit is 23% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief