Marjolein Meynen, de fee van het Rijksmuseum

Marjolijn Meynen terwijl ze fotografen in toom houdt als de Amerikaanse president Obama het Rijksmuseum bezoekt. Nederland
Marjolijn Meynen terwijl ze fotografen in toom houdt als de Amerikaanse president Obama het Rijksmuseum bezoekt.

AMSTERDAM - Een lamgeslagen organisatie treft ze aan in 2008. Het Rijksmuseum is dan al vijf jaar gesloten. Maar in een paar jaar tijd weet Marjolijn Meynen het museum terug te brengen in de harten van het publiek. Nu voltooit ze haar volgende opgave: een Rembrandtgekte creëren.

Marjolijn Meynen, hoofd communicatie en marketing van het Rijksmuseum, ligt in 2010 thuis op de bank, zwanger van de derde, als Nederland tweede wordt op het WK voetbal en ze op tv de feestvierende meute op het Museumplein ziet. De voortuin van het Rijksmuseum, haar museum, dat al zeven jaar dicht is wegens verbouwing. Als het Nederlands elftal zelfs met een verloren finale het land trots kan laten zijn, moet het nationale museum dat ook kunnen, denkt ze. Dat zal de toon worden die het Rijksmuseum gaat aanslaan in de aanloop naar de heropening in april 2013 en daarna. Het Rijks is van a …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?