Leerlingen moeten smsen, twitteren en Wordfeuden

DEN HAAG - Leerlingen die Wordfeud spelen, verbeteren hun taalgevoel, net al bij een dictee. Dat zegt Hans Bennis van het Meertens Instituut, die ook hoogleraar taalvariatie is.

Door leerlingen te laten sms'en, twitteren en Wordfeud te laten spelen ontwikkelen ze taalgevoel. Dat is beter dan te blijven hameren op 'foutloos Nederlands', betoogt hoogleraar taalvariatie aan de Universiteit van Amsterdam en directeur van het Meertens Instituut Hans Bennis. Hoe stelt u zich dat voor, leerlingen in de klas die Wordfeuden? Is dat niet erg onrustig?'Daar ben ik niet deskundig in. Wel weet ik dat Wordfeud bijdraagt aan de taalverwerving. Het is als een soort dictee. Je vult een woord in en je krijgt onmiddellijk te zien of je het goed hebt geschreven. Je zou daar nog ve …
Dit is 19% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?