Koolmonoxidevergiftiging door defecte cv-ketel

BORNE - Bewoners van 49 woningen in Borne krijgen een nieuwe cv-ketel van de beheerder van de huizen, Relan Pensioen.
Aanleiding is het vrijkomen van koolmonoxide in een van de woningen donderdagavond, waarbij vier gezinsleden ternauwernood aan de dood ontsnapten.De koolmonoxidevergiftiging was het gevolg van een defect in de ketel. Uit onderzoek is gebleken dat de gasregelaar niet goed functioneerde. Dat zei een woordvoerder van Relan Pensioen maandag.Vrijdag bleek dat in 25 woningen de zeventien jaar oude cv-ketels niet goed functioneren, waardoor koolmonoxide in de woningen blijft hangen. Een installateur verving zaterdag de gasregelaars in 49 woningen die over een gelijksoortige cv-ketel beschikten. …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?