'Kinderconsument moet mediawijs worden'

AMSTERDAM - Kinderen vinden het moeilijk om onderscheid te maken tussen reclame en informatie. Ouders vinden dat het de taak van de school is om kinderen daarbij te helpen. Maar volgens de leraren moeten ouders hun kinderen zelf de gevaren van reclame leren. Dat blijkt uit een aantal onderzoeken die de stichting Reklame Rakkers gisteren presenteerde.
Een K3- pyjama, een Bob de Bouwer dekbed, een video van Kabouter Plop, een beker van Piet Piraat. Kinderen staan ermee op en gaan ermee naar bed. Bij duizenden vliegen de K3-cd's over de toonbank. Hebben ze die cd niet, dan kunnen ze niet meepraten met hun vriendjes en vriendinnetjes op het schoolplein. Er is zelfs een nieuwe term: K3-vitamines. De 'hoeveelheid' K3 die een kind nodig heeft op een dag.,,De wereld van onze kinderen is wel heel anders dan die van ons'', merkt Cathy Spierenburg op. Door haar werk als netcoördinator van kinderomroep Z@pp (voorheen Z@ppelin) is ze dagelijks bezig me …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?