Kind voelt zich goed na chat Kindertelefoon

UTRECHT - Kinderen voelen zich beter als ze hun problemen via de chat hebben besproken met hulpverleners van de Kindertelefoon dan wanneer ze dat telefonisch doen. Dit blijkt uit een studie van het SCO-Kohnstamm Instituut in opdracht van de Kindertelefoon, waarvan de resultaten gisteren zijn gepresenteerd.
Sinds 2003 biedt de Kindertelefoon de mogelijkheid voor kinderen via de chat hun problemen te bespreken. Uit de studie, waaraan 902 kinderen meededen, komt naar voren dat verschillende groepen bereikt worden met de online- en de telefonische hulp. Zo is de groep die chat gemiddeld ouder (13,8 jaar) dan de telefoongebruikers (12 jaar). Ook is de aard van de problemen ernstiger. Een groot deel van de chatters wordt door de Kindertelefoon geadviseerd aanvullende hulp te zoeken. Privacy Veel kinderen kiezen er bewust voor via de chat over hun problemen te praten. Als reden geven ze de …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?