Kerstgroet wordt persoonlijker

Het brievensorteercentrum van PostNL heeft het druk met kerstkaarten. ‘Iets wat je vast kunt houden en aan kunt raken is toch wat persoonlijker.’ Nederland
Het brievensorteercentrum van PostNL heeft het druk met kerstkaarten. ‘Iets wat je vast kunt houden en aan kunt raken is toch wat persoonlijker.’ | beeld anp / Koen van Weel
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Het versturen van kerstkaarten blijft populair: PostNL en Sandd verkochten dit jaar bij elkaar opgeteld bijna honderd miljoen kerstzegels, vergelijkbaar met vorig jaar. De kerstgroet wordt persoonlijker en vindt ook online zijn weg.

Den Haag

Kerst nadert, maar bij wenskaartfabrikant Hallmark is de topdrukte nog niet voorbij. ‘Mensen kopen hun kerstkaarten dit jaar uitzonderlijk laat’, zegt woordvoerder Fabiënne Spruijt. ‘Wellicht komt dat door de vele opties die er tegenwoordig online te vinden zijn: met een paar klikken heb je zo een kaart verstuurd die de volgende dag fysiek op de mat valt.’ Het bedrijf peilt jaarlijks de mening van ruim 30.000 klanten. ‘Daaruit blijkt dat meer dan de helft van de deelnemers meer dan twintig kerstkaarten stuurt’, zegt Spruijt. ‘En daarop wordt steeds vaker een persoonlijke boodschap ge …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?