Jägermeister richt zich te veel op jeugd

Jägermeister introduceert de eerste ijsbar op wielen ter wereld: Moving Ice Bar. Volgens Stap hebben de makers van Jägermeister de laatste tijd veel geïnvesteerd in een ,,agressieve'' promotiecampagne om het drankje een jonger imago te bezorgen. |foto ANP/Evert-Jan Daniels Nederland
Jägermeister introduceert de eerste ijsbar op wielen ter wereld: Moving Ice Bar. Volgens Stap hebben de makers van Jägermeister de laatste tijd veel geïnvesteerd in een ,,agressieve'' promotiecampagne om het drankje een jonger imago te bezorgen. |foto ANP/Evert-Jan Daniels

UTRECHT - Alcoholinstituut Stap protesteert tegen een promotiecampagne voor de alcoholische drank Jägermeister. Stap heeft een open brief gestuurd aan Jägermeister.

Volgens Stap hebben de makers van Jägermeister de laatste tijd veel geïnvesteerd in een ,,agressieve'' promotiecampagne om het drankje een jonger imago te bezorgen. Vooral de kreet 'genereert impulsaankopen' om de Jägermeistertap te promoten roept ergernis op. Stap wil dat het bedrijf met deze horecapromoties stopt. Het instituut stuurde de brief naar aanleiding van een klacht van een moeder. Haar 15-jarige zoon heeft twee dagen met alcoholvergiftiging op de intensive care van een ziekenhuis gelegen, na het nuttigen van veel Jägermeister. De discotheek waar de jongen zoveel dronk, organ …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?