Integratiecampagne Verdonk geflopt

DEN HAAG - De integratiecampagne van minister Verdonk is een totale mislukking. Dat vindt een meerderheid in de Tweede Kamer. De Kamer vindt dat de tien miljoen euro die voor de campagne is uitgetrokken, over de balk is gesmeten.  ,,Het is een totale flop, zonde van het geld, meent Jeroen Dijsselbloem (PvdA).  Hij wil de campagne staken en met het resterende geld andere projecten ondersteunen. Zijn voorstel is er de radicalisering op vmbo-scholen mee aan te pakken.
Ook Naïma Azough ( GroenLinks) vindt de campagne eveneens volkomen mislukt. Mirjam Sterk (CDA) plaatst grote vraagtekens bij het effect van de 10 miljoen euro kostende promotietoer. ,,Ik schrok van de uitkomsten van de eerste tussentijdse meting. Die cijfers toonden aan dat de campagne weliswaar redelijk veel mensen heeft bereikt, maar dat maar weinig mensen de boodschap (Integratie heeft ook positieve kanten) meekrijgen.De &-campagne, speerpunt van het integratiebeleid van minister Verdonk, ging een jaar geleden van start met ietwat mysterieuze tv-spotjes en reclameposters voorzien van ee …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?