'Iedereen koopt bij Zeeman'

AMSTERDAM - 'Zebra-kindjes' en de schaamte om met een tasje van Zeeman of Wibra rond te lopen, behoren tot het verleden. Waarom duur kopen als het ook goedkoop kan?
In de levensmiddelenbranche is het succes van Aldi en Lidl niet meer te stuiten. En ook die andere levensbehoefte, kleding, wordt steeds meer vervuld bij textielsupers als Zeeman, Wibra, Scapino en Bristol. ,,Ik heb je moeder bij de Wibra gezien.'' Als kind was dat vroeger zo'n beetje de ergste opmerking die je kon krijgen. Niemand wilde een 'Zebra-kind' (een samentrekking van Zeeman en Wibra) zijn. En als je toch een keer in die winkels geweest was - voor goedkope onderbroeken, handdoeken of zo - ging het opvallende plastic tasje snel in een andere tas. Ze zouden het eens zien. Die tijden zij …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?