Hulplijn Sensoor zoekt extra luisterende oren

Monique van Bijsterveld Nederland
Monique van Bijsterveld | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Hulporganisatie Sensoor luidt de noodklok, omdat een recordaantal mensen een luisterend oor zoekt. Per dag bellen er bijna tweehonderd mensen meer dan vorig jaar, terwijl de organisatie handen tekortkomt. Monique van Bijsterveld van Sensoor: ‘We kunnen niet iedereen meer beantwoorden.’

Amersfoort

Wat doet Sensoor?

‘Wij bieden al bijna zestig jaar 24 uur per dag een luisterend oor voor iedereen die een persoonlijk gesprek nodig heeft. We hebben bijna duizend vrijwilligers, die allemaal minimaal vier uur per week bellen of chatten. We bieden geen professionele hulp of advies, maar kunnen wel luisteren. De beller blijft anoniem.’

Welke mensen zoeken ­contact met jullie? ‘Dat is heel verschillend. Het zijn vooral eenzame mensen. Soms spreek je iemand die overweegt een eind aan zijn leven te maken, de andere keer ligt iemand te piekeren over een ziekteproces. Het is erg dankb …
Dit is 17% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?