Heineken is prijzenoorlog zat

HILVERSUM - Bierconcern Heineken wordt de prijzenoorlog in de supermarktbranche zat. De grens is bereikt, aldus directeur E. Korthals Altes van Heineken Nederland zaterdag.De bierbrouwer zegt door de supermarktoorlog geen prijsverhogingen door te kunnen voeren.
Volgens Korthals Altes is dat wel noodzakelijk door kostenstijgingen: ,,Op een gegeven moment zal daar toch weer beweging in moeten komen.'',,Het moet niet gekker worden; op een gegeven moment kom je in een situatie dat je zegt: nu is het klaar, dit kan niet meer, dit kunnen we niet meer accepteren'', aldus de Heineken-directeur in gesprek met BNR Nieuwsradio.Korthals Altes noemde het ,,heel gevaarlijk en ongewenst'' dat supermarkten Heineken-bier onder de kostprijs verkopen. Straks is de consument niet meer bereid de 'normale' prijs te betalen.Er zijn supermarkten waar een krat Heineken voor …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?