Geloof speelt ook een rol in de wiskundeles

Veel docenten hebben in hun opleiding niet geleerd hoe ze die christelijke identiteit kunnen verbinden aan de vakinhoud. Maar het geloof kan verschil maken in alle vakken, van talen tot natuurkunde. |beeld WFA / Koos Groenewold Nederland
Veel docenten hebben in hun opleiding niet geleerd hoe ze die christelijke identiteit kunnen verbinden aan de vakinhoud. Maar het geloof kan verschil maken in alle vakken, van talen tot natuurkunde. |beeld WFA / Koos Groenewold

MIDDELHARNIS - Christelijke middelbare scholen kregen de afgelopen twee jaar subsidie om hun identiteit te verankeren in alle vakken. Donderdag worden de resultaten besproken op een congres. Als een docent Duits inziet dat taal iets religieus is, geeft hij anders les.

Bert van Dis, docent natuurkunde op de christelijke scholengemeenschap Prins Maurits in Middelharnis, heeft woensdagmorgen les gegeven over elastische en inelastische botsingen. In zon les speelt de identiteit van de school uiteraard geen expliciete rol. Je legt uit hoe die botsingen werken, vertelt Van Dis. Toch is zijn overtuiging dat het christelijk geloof verschil kan maken in alle vakken, van talen tot natuurkunde. Zijn school deed de afgelopen twee jaar mee aan een project om de christelijke identiteit sterker te verbinden aan de vakinhoud. werkelijkheid Van Dis heeft de les …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?