Geef-sms en Hyves verdringen bedelbrief

Amsterdam - Goede doelen worden steeds creatiever om donateurs aan zich te binden. 'Bedelbrieven' en telefonische werving zijn uit, de 'geef-sms' en de inzet van social media hebben de toekomst.

Internetnetwerken als Hyves, Facebook en Twitter werken volgens de charitatieve instellingen beter dan mailings per post, omdat via sociale netwerken goede doelen worden aanbevolen door vrienden en bekenden. Het blijft echter een 'glibberig terrein', omdat de giftafhankelijke organisaties nog niet precies weten wat werkt en wat niet. Ook de geef-sms raakt langzamerhand ingeburgerd. Goede doelen worden er niet rijk van, maar zien het wel als een middel om het contact met hun donateurs uit te bouwen. Tot een jaar geleden verdween een relatief groot deel van de sms-donaties in de zakken va …
Dit is 30% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?