Flipje weer terug

BREDA/TIEL - Flipje komt terug als beeldmerk van de Herojam. Eind vorig jaar nam de jamfabrikant uit Breda afscheid van het vrolijke fruitbaasje uit Tiel, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de marktwaarde van Flipje niet te overtreffen is, aldus Hero.
Hero stopte vorig jaar met de productie van De Betuwejam. Daarmee verdween het betoverde frambozenmannetje Flipje van de jampotten. Dat zorgde voor zoveel reacties, dat het concern vrijwel meteen besloot dat Flipje terug moest komen. De jamfabrikant wil het fruitbaasje nu laten uitdragen dat jam een gezond product is. Flipje is in 1935 verzonnen en getekend door E. ten Harmsen van der Beek, een werknemer van De Betuwe. Zijn vrouw zorgde voor de teksten op rijm. In die tijd hadden veel levensmiddelenfabrikanten een eigen reclamefiguurtje. Na de Tweede Wereldoorlog steeg de populariteit …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?