Exploitatie Betuwelijn ontspoort

De belastingbetaler draait straks op voor het groeiende tekort van de Betuwelijn. Want Railion, de grootste vervoerder van goederen over het spoor, weigert mee te betalen aan alle kosten, zoals de Tweede Kamer eist.
door Chris van AlemUTRECHT/DEN HAAG - Zandwagens rijden af en aan, viaducten en tunnels verschijnen in het landschap. De aanleg van de Betuwelijn, het grootste infrastructurele project van de afgelopen jaren, is in volle gang.Terwijl het nog vier jaar duurt voordat de eerste goederentreinen vanaf Rotterdam naar Duitsland rijden over de Betuwelijn, branden de discussies los over wie de exploitatiekosten gaat betalen. De Tweede Kamer vindt (op grond van de motie-Hofstra) dat de vervoerders voor zowel de variabele kosten als de vaste kosten moeten opdraaien. De variabele kosten (alle kosten die g …
Dit is 11% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?