Een nepbeoordeling is online zo geplaatst

Consumenten vinden het lezen van reviews van producten steeds belangrijker voordat ze tot aankoop overgaan. Nederland
Consumenten vinden het lezen van reviews van producten steeds belangrijker voordat ze tot aankoop overgaan. | beeld istock
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Een online nepbeoordeling van een product is kinderlijk eenvoudig te plaatsen. De Autoriteit Consument en Markt deelde daar nog nooit een boete voor uit. Hoe scheid je als consument het kaf van het koren?

Den Haag

‘We vinden jouw mening over HEMA erg belangrijk. We zouden het dan ook fijn vinden als je een beoordeling wilt schrijven over je recente aankoop. Neem de tijd om hier een beoordeling over te schrijven.’ Het is een van de vele standaardverzoeken, die elke consument na een aankoop in zijn mailbox aantreft. En in dit geval wil de HEMA een mening over ‘notitieboek A5 gelinieerd’. Dat kan zomaar belangrijk voor hen én andere potentiële kopers zijn.

Winkeliers of restaurants zijn gebaat bij zo veel mogelijk positieve beoordelingen, want dat stimuleert de omzet. Een beoordeling – in goed …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?