‘Een luisterend oor laat zien dat je ertoe doet’

Een chathulp van Sensoor. Nederland
Een chathulp van Sensoor. | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Acht op de tien Nederlanders geven toe niet altijd goed te luisteren in een gesprek. Sensoor, de landelijke luisterlijn, begint daarom vandaag de campagne ‘Nederland Geef Gehoor!’

Amersfoort

Sensoor biedt een luisterend oor aan Nederlanders die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. Landelijk zijn 1200 vrijwilligers beschikbaar om via telefoon, chat of mail een gesprek aan te gaan, waarbij zij vooral luisteren en vragen stellen. Woordvoerder Karin Prins licht de nieuwe campagne toe.

Waarom is deze campagne nodig?

‘We willen mensen ervan bewust maken hoe belangrijk het is echt contact te maken. We zien het aantal aanvragen voor een gesprek met onze vrijwilligers flink toenemen. Vorig jaar voerden we bijna 280.000 gesprekken, dat is 10 procent meer dan in 2016. …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?