Digitale reclame vereist uniforme afspraken

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Nu digitale buitenreclame steeds verder oprukt, is het hoog tijd voor uniforme afspraken over wat wel en niet kan. Weggebruikers moeten er altijd op kunnen vertrouwen dat ze niet afgeleid worden. Ook is eenduidige interpretatie nodig van de bereikcijfers van de advertenties.

Amsterdam

Dat bepleit IAB Nederland, de branchevereniging voor digitaal adverteren en marketing-innovatie. ‘De groei van adverteren op buitenschermen is enorm. We moeten met alle betrokken partijen kijken hoe we dit goed op de kaart zetten’, zegt IAB-directeur Yvonne de Jager. Het IAB is daarom bezig met het oprichten van een werkgroep om met alle bij digitale buitenreclame betrokken partijen uniforme afspraken te maken komende twee jaar. ‘Nog niet iedereen in deze markt is even ver gegroeid, maar het is tijd voor kennisuitwisseling en standaardisering. Dit kan ­helpen om bij weggebruikers hu …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?