De zonkant van het nieuws in 2012

|beeld Pluis Nederland
|beeld Pluis

Wie alleen let op het gemopper moet wel denken dat 2012 een rampjaar was. Maar wie iets verder kijkt, kan er niet omheen: 2012 kende ook een aantal lichtpuntjes.

Dit jaar zijn er ruim driehonderd digitale edities van deze krant verschenen. De zoekfunctie leert dat het woord recessie tot en met 27 december 392 maal werd genoemd, het woord werkloosheid 559 maal en het begrip economische crisis 791 maal. Ze drijven in een stroom van honderden nare berichten over stijgende werkloosheid, krimpende afzet en dalend consumentenvertrouwen. Toch was er ook goed nieuws over de economie. Het gaat goed met de supermarkten, doordat consumenten minder uit eten gaan en vaker hun eigen maaltijd bereiden. De goedkope supermarktketen Lidl doet het zo goed, dat de …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?