De rotonde als reclamezuil

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Driekwart van de vijfduizend rotonden in Nederland wordt gesponsord en onderhouden door hoveniersbedrijven. Rotonden zijn gewild. Hoveniers, bedrijven en politieke partijen verkondigen er maar wat graag hun boodschap. Maar dat gaat niet altijd zonder slag of stoot.

Midden op de mooiste rotonde van het land laat de bestuurder van een Opel Agila plotseling het gas los. Zouden het de cortenstalen arbeidershuisjes zijn die pal naast zijn voorwielen de aandacht trekken? Of toch de groeikrachtige beplanting die het hele jaar door uitbundige bloei schijnt op te leveren?

De automobilist zou de eerste niet zijn die wordt afgeleid door het winnende een-tweetje van een tuinontwerper en een lokaal hoveniersbedrijf. Een vakjury riep ‘het wonder van Woerden’ onlangs uit tot de mooiste rotonde van het land en bij de winnaars kunnen ze al dagen hun geluk nie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?