Crisis treft ook straatkrant

Straatkrantverkopers merken dat mensen duidelijk minder los geld in de portemonnee hebben. | beeld ANP / Robert Vos Nederland
Straatkrantverkopers merken dat mensen duidelijk minder los geld in de portemonnee hebben. | beeld ANP / Robert Vos

Amsterdam - Het concept van de daklozenkrant bleef nagenoeg onveranderd, maar het blad zelf werd mooier. 'De mensen hebben duidelijk minder los geld in de broek'.

De straatkrant in Nederland bestaat vijftien jaar. Er zijn er zeven, met oplages die uiteenlopen van tienduizend tot 25.000 exemplaren en een verschijningsfrequentie die tweewekelijks (het Z magazine in Amsterdam en omgeving) of maandelijks is (De Riepe in Groningen en Straatnieuws in Groot-Utrecht). Bleef het concept van de daklozenkrant hetzelfde, merken ze iets van de economische crisis en hoe staat het met de concurrentie van vooral Roma? Een rondje langs de grote steden leert dat het beeld divers is. 'Het concept van de daklozenkrant bleef nagenoeg onveranderd, maar het blad zelf w …
Dit is 12% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?