Close-up is schuld van sponsors

HILVERSUM - In de jaren zeventig en tachtig zette de VPRO een trend: de geïnterviewden werden zeer close in beeld gebracht. Met als doel de gezichtsuitdrukking en de daarbij horende emotie duidelijk te tonen.
NOS Studio Sport heeft de close-up 'herontdekt', zo lijkt het. Echter, gedwongen.Tijdens elke schaatswedstrijd - en dat zijn er heel wat dit jaargetijde - zijn de resultaten daarvan op een grappige manier te zien.De nationale langebaanschaatsers mogen als 'schuldigen' worden aangewezen. De schaatssport is namelijk met zijn tijd meegegaan en dus laten de populaire sporters zich sponsoren. Zoals Gerard van Velde, Jochem Uytdehaage, Rintje Ritsma en Renate Groenewold (door TVM), Ids Postma en Gretha Smit (door DPA) en tenslotte staat op de warme ijsmutsen van de gouden schaatsers Erben Wennemars …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?