ChristenUnie begint actie tegen adverteerders TMF

DEN HAAG - De ChristenUnie gaat bedrijven vragen niet langer steun te geven aan muziekzenders als TMF, MTV en The Box. Door ondernemingen als Coca-Cola (Fanta) aan te spreken op hun reclamebestedingen, hoopt de partij de commerciële omroepen te bewegen niet langer ,,ranzige'' videoclips uit te zenden.

Maandag gaat een speciale actiepagina op internet de lucht in. De pagina (onderdeel van de ChristenUnie-site) moet gaan dienen als platform tegen godslasterlijke en pornografisch getinte uitingen in de media, met name op televisie. Als eerste worden bedrijven aangesproken die spotjes uitzenden via tv-zenders als TMF.Gisteren zijn zes belangrijke adverteerders van de muziekzenders aangeschreven, zegt Joël Voordewind van de ChristenUnie. ,,We kondigen aan dat wij deze actie gaan ondernemen. Verder vragen we de bedrijven hun reclamebeleid te heroverwegen.''Als de betrokken ondernemingen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?