Cabaret promoot sponsorkindjes World Vision

Silvia Robbemont haalt haar publiek over een kindje te sponsoren: Het lelijkste kind kun je niet meer krijgen. Dat heb ik al... |beeld Jeroen Loman Nederland
Silvia Robbemont haalt haar publiek over een kindje te sponsoren: Het lelijkste kind kun je niet meer krijgen. Dat heb ik al... |beeld Jeroen Loman

AMERSFOORT - De christelijke ontwikkelingsorganisatie World Vision gebruikt cabaret, zang en muziek om een sponsorkindje aan de vrouw te brengen.

In plaats van beelden van uitgemergelde Afrikaanse kindjes biedt Girls Night Out een avondje fun met een ernstige ondertoon. Ze ging naar Uganda om daar, net als tv-presentatrice Caroline Tensen, de wereld 'even' te verbeteren. Maar al bij de eerste aanblik van een weduwe die vijf kinderen had (op) te voeden, schoot haar gemoed vol. 'Mijn mascara was zo uitgelopen, dat ik wel op een Afrikaan leek. De mensen daar begonnen zelfs medelijden met míj te krijgen', vertelt cabaretière Silvia Robbemont op het podium van een klein, intiem theater in de Amersfoortse nieuwbouwwijk Vathorst. Da …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?