Beroep op BKR blijft fors groeien

TIEL - Het Bureau Krediet Registratie (BKR) heeft vorig jaar 22,3 miljoen keer informatie verstrekt aan de aangesloten financiële dienstverleners en aanbieders van mobiele telefonie.
Dat was 24 procent meer dan in 2003. Nog sterker steeg het aantal consumenten dat de eigen gegevens wilde zien. Dat steeg met 37 procent naar ruim 92.000, zo blijkt uit het donderdag verschenen jaarverslag. De sterke groei van het aantal consumenten die hun eigen gegevens willen inzien, heeft volgens BKR twee oorzaken. De bekendheid van het bureau onder de burgers neemt toe. Daarnaast vragen organisaties die niet zijn aangesloten, klanten steeds vaker om zelf de financiële gegevens op te vragen en die te overleggen. Het financiële bedrijfsleven richtte BKR veertig jaar geleden op om financiële …
Dit is 44% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door