Alcoholcampagne

WOERDEN - Het nationaal gezondheidsinstituut NIGZ begint deze week voor de negende keer de campagne 'Ik ben zat... en wie ben jij?'. Deze campagne is gericht op studenten, die veel meer drinken dan andere jongeren. Studenten drinken gemiddeld zestien glazen alcohol per week (mannen twintig, vrouwen acht) terwijl jongeren in dezelfde leeftijd die niet studeren, gemiddeld tien glazen alcohol per week drinken.
Het NIGZ heeft een Alcoholwetenschapsquiz voor eerstejaarsstudenten gemaakt, die daarmee 1000 euro kunnen winnen. Doel is misvattingen en onwetendheid over de gevolgen van alcohol onder studenten tegen te gaan. Ook legt het NIGZ uit dat groepsdruk een grote rol speelt in het hoge alcoholgebruik. Om 'echt' student te zijn, worden studenten geacht mee te doen met de drankgebruiken die binnen de groep gelden. Voor mentoren is een speciale training ontwikkeld. Zij krijgen tips om het alcoholgebruik van hun pupillen tijdens de introductieweek in de hand te houden. Het NIGZ reikt een prijs uit aa …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?