Advertenties van weleer: 'ND en RD zijn geen grijze muizen'

Nederland
beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Grote, landelijke adverteerders zoals supermarkten en automerken adverteerden tot halverwege de jaren negentig niet in de christelijke kranten. Die waren te klein, was de gedachte. Het Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad besloten de handen ineen te slaan om alsnog deze adverteerders te trekken. En met succes.
‘Het ND en het RD staan min of meer voor hetzelfde. We brengen christelijk nieuws. We hebben een Woord voor de wereld, als ik het populair vertaal’, vertelt Cees Hovius, momenteel manager commerciële zaken bij het Reformatorisch Dagblad. Hij stond met Zeger Koops van het Nederlands Dagblad aan de wieg van de ND&RD-combinatie, een samenwerking op advertentiegebied tussen de twee kranten. Hovius: ‘Beide titels kwamen niet voor in de database van de landelijke reclamebureaus. Dan moest je als krant namelijk rond de 100.000 abonnees hebben. Het RD had toen rond de 60.000 en het ND rond de 30.0 …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?