Zet je doel maar op het bord
Leerlingen op de Oscar Romeroschool bespreken leerdoelen en welke acties daarvoor nodig zijn. Daarna evalueren ze tijdens ‘bordsessies’ hoe het is gegaan.

Rotterdam
Safa is acht jaar oud en niet zo groot. Ze heeft bruine ogen en haar lange haar is in een staart gebonden. Op deze ochtend staat ze voor de klas, waar ze de leiding heeft over een soort klassenberaad, waarin de kinderen zelfstandig spreken over de doelstellingen die ze samen formuleerden.
‘Iedereen haalt 850 punten op Online klas’, leest Safa van een whiteboard aan de muur. Het gaat over het leren van de tafels. ‘Wie heeft dat doel al behaald?’ Een meisje achter in de klas leest de namen op van de lijst die daar hangt. ‘Het zijn er zeventien’, zegt ze.
Safa heeft geen moeite een vervolgvraag te bedenken: ‘Hoe komt het eigenlijk dat sommige kinderen het doel nog niet gehaald hebben?’ Ze kijkt na..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .