Mezzosopraan Tania Kross ziet haar stem als instrument waar ze heel zuinig op moet zijn

Tania Kross: ‘Je hoeft niet gelovig te zijn om de angst in het ‘Requiem’ van Mozart en de schoonheid in het ‘In Paradisum’ van Fauré te voelen.’ Muziek
Tania Kross: ‘Je hoeft niet gelovig te zijn om de angst in het ‘Requiem’ van Mozart en de schoonheid in het ‘In Paradisum’ van Fauré te voelen.’ | beeld Dick Vos
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Tania Kross wil bruggen slaan tussen klassieke en populaire muziek en zo een breed publiek bereiken.

De meeste Nederlanders kennen haar stem van het televisieprogramma Beste zangers. Daar zong Tania Kross met Tommie Christiaan het bekende nummer ‘Barcelona’ dat Freddie ­Mercury ooit ten gehore bracht met de Spaanse operazangeres Montserrat Caballé. Vanaf ­begin volgende maand staat mezzosopraan Kross in het theater met haar programma Van Mozart tot Madonna.

Mozart en Madonna, dat klinkt als een wereld van verschil. Zijn er overeenkomsten?

‘Jazeker. Ik zing een Mo-donna-medley gearrangeerd door componist Bob Zimmerman. De overzichtelijke en opgeruimde muziek van Mozart past precies bij sommi …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?