Viral: Ophef over shampooreclame

Media
beeld instagram
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Wat trekt de aandacht op sociale media? Vandaag: kun je reclame maken voor iets dat je niet ziet?
‘Moet niet gekker worden dit!!’ Edith Vroon is er helemaal klaar mee, laat ze op Facebook blijken. Ze reageert op een bericht van Editie NL waarin wordt geschreven over een moslima die reclame maakt voor shampoo van L’Oréal. Het gaat om Amena Khan, een model dat zich vaker met verzorgingsproducten bezighoudt. Zo maakte ze filmpjes op YouTube (bijna 400.000 abonnees) en plaatst ze afbeeldingen op Instagram (575.000 volgers) over cosmetica. Waarom is Edith Vroon dan zo boos, en velen met haar? Dat heeft ermee te maken dat Khan in de shampooreclame een hidjab draagt, een islamitische hoofddoek. ‘ …
Dit is 18% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?