Viral: Blue Monday-Mooi blauw is niet lelijk

Media
beeld sjoerd mouissie
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Wat trekt de aandacht op sociale media? Vandaag: de toch-niet-depressiefste dag van het jaar.

Blue Monday zou de depressiefste dag van het jaar moeten zijn. Indien u daar geen kater aan overgehouden heeft, kunt u zich gesteund voelen door de meeste socialemediagebruikers. Gisteren toonden Nederlandse gebruikers zich niet depressief maar juist opvallend optimistisch: ‘het enige wat blauw is, is de lucht’.

De vrolijk bedoelde Valentijnsdag kenmerkt zich op sociale media jaarlijks door meer klaagzangen dan liefdesbrieven. Het juist depressief bedoelde Blue Monday was ... verrassend vrolijk. Trending was de hashtag #bluemonday wel op Twitter, maar depressief was de tendens niet …
Dit is 21% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief