Van Donald Duck naar SBS

Dick Molman (rechts) John de Mol (links) |Beeld anp / Freek van Asperen Media
Dick Molman (rechts) John de Mol (links) |Beeld anp / Freek van Asperen

De uitgever van de Donald Duck, het bedrijf Sanoma, gaat geen nieuwe bladen meer uitgeven. De markt zit 'vol'. Sanoma gaat nu televisie maken.

Donald Duck, met 300.000 abonnees een van de meest gelezen bladen van Nederland, is het vlaggenschip van de Nederlandse tak van de Finse uitgeverij Sanoma. Het stripblad bestaat al meer 50 jaar en kent een loyale groep liefhebbers. De 'duckie' is niet het enige blad van het concern. Ook Vorsten, Cosmopolitan, Linda, de NCRV-gids, de Veronica-gids en Panorama worden door Sanoma uitgegeven. Het bedrijf heeft een flinke omzet, ongeveer een half miljard euro per jaar. Daar lijkt nu verandering in te komen. De Nederlandse tijdschriftenmarkt zit vol. Sanoma-topman Dick Molman (rechts) stelde …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?