TV Vooraf: De macht van de banaan

Media
beeld kro-ncrv / Stijn Ghijsen
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
‘Dit staat voor bloed, dood en uitbuiting.’ Een man in pak houdt een tros bananen omhoog. Het is de oud-president van ‘bananenrepubliek’ Honduras.
Eten. Dat is zes weken lang de focus van de NPO-programmering op woensdag en donderdag. Geheel passend binnen de zogenaamde ‘Foodweken’ besteedt het consumententelevisieprogramma Keuringsdienst van Waarde aandacht aan de herkomst van vijf producten die populair zijn in de Nederlandse winkels. Champignons, banaan, koffie, aardappel en drop. De speciale mini-serie heet ‘terug naar de basis’ en vanavond wordt de tweede aflevering uitgezonden. Die gaat over de banaan. Een voice-over steekt van wal: ‘De banaan wordt bruin terwijl je er naar kijkt, maar is superpopulair onder sporters, bejaarden en …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?