Tomatenjacht

beeld ntr / dahl tv Media
beeld ntr / dahl tv

Wat klopt er van het Unox-spotje voor hun zakken met biologische tomatensoep? Niet veel. Dat blijkt uit een onderzoekje van de De keuringsdienst.

De keuringsdienst van Waarde, dat is de volledige naam van het dwarse consumentenprogramma van de NTR. De makers van deze show onderzoeken daarin letterlijk de kleine lettertjes op de verpakking van ons eten. En vanavond gaat de zak met biologische tomatensoep van de Unox voor de bijl. De soepmaker beweert in een reclame voor de soep dat de tomaten rustig op een mooi veld ergens in Nederland groeien. Onze tomaten worden nog lekkerder als we het land met rust laten, verhaalt het spotje. Beelden van insectjes die worden opgegeten door vogeltjes en van een vrolijk zonnetje moeten deze boodsch …
Dit is 23% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?