Televisiekijken neemt af onder invloed internet

Fragment uit Boer zoekt vrouw, het best bekeken programma van 2015. Media
Fragment uit Boer zoekt vrouw, het best bekeken programma van 2015. | beeld anp
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Nederland kijkt minder tv. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Stichting Kijkonderzoek.

Hilversum

In 2015 zat de gemiddelde Nederlander elke dag 3 uur en 10 minuten voor de tv, een jaar eerder was dat nog 3 uur en 20 minuten.

De daling komt voor een belangrijk deel doordat er afgelopen jaar geen grote sportevenementen waren. In 2014 werd er nog massaal naar het wereldkampioenschap voetbal en naar de winterspelen in Sotsji gekeken. Maar Nederlanders maken ook vaker dan voorheen gebruik van de kijkmogelijkheden van internet: NPO Gemist, RTL XL, Netflix en Youtube beginnen serieuze concurrenten te worden voor de beeldbuis.

De publieke omroep NPO zag het totale marktaandeel licht …
Dit is 26% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief