Spiegelgevecht rond de politieke boodschap

Bestuursvoorzitter Mark Zuckerberg van Facebook. Media
Bestuursvoorzitter Mark Zuckerberg van Facebook. | beeld afp / Jim Watson en Mandel Ngan
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar inzake politiek adverteren op hun netwerken. Een vergelijking tussen het verbod van Twitter en Facebooks laisser-faire.

de benadering van Twitter: totaalverbod

De timing van Twitter-opperbaas Jack Dorsey kon nauwelijks beter. Vlak voordat Facebook zijn kwartaalcijfers presenteerde, kondigde Dorsey aan dat Twitter binnenkort een einde maakt aan politieke advertenties. ‘Een politieke boodschap verdient het gezien te worden als mensen uit zichzelf besluiten een account te volgen of een bericht te retweeten’, aldus de topman.

‘Zodra je daarvoor betaalt, via geoptimaliseerde en gerichte politieke boodschappen, wordt dit principe onderuitgehaald.’ Internetadvertenties moeten volgens Dorsey niet misbruikt worden voo …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?