Sesamstraat wil het simpel houden

Media

HILVERSUM - Sesamstraat nieuwe stijl is deze week van start gegaan: minder versnipperd, simpeler. Eindredacteur Ajé Boschhuizen heeft vertrouwen in de toekomst van het programma. Neem nou Koekiemonster, die heeft eeuwigheidswaarde. Elk kind wil de koektrommel leeg eten.

Het beroemde kinderprogramma Sesamstraat, dat sinds 1976 onafgebroken een plek heeft op de Nederlandse televisie, is sinds maandag overgestapt op een nieuwe formule. Met de nieuwe aanpak hopen de makers de weg in te zetten naar betere kijkcijfers. Die laten namelijk te wensen over. Zon tien jaar geleden keken dagelijks bijna 190.000 Nederlanders naar Sesamstraat. De laatste jaren lag het aantal kijkers echter rond de 75.000. Nog steeds niet beroerd voor een kinderprogramma, maar toch. Sesamstraat nieuwe stijl is in twee delen geknipt, legt eindredacteur Ajé Boschhuizen uit. Eerst is er …
Dit is 13% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief