Schermbengel 27/6/2013

Explosieve reclame met een grap over een zelfmoordaanslag, een doorsnee vrouw die nog mooier wordt, een flashmob met dansers in een station en de plek waar je als man terechtkomt als je een vrouw het verkeerde cadeautje geeft. Help! |beeld Youtube Media
Explosieve reclame met een grap over een zelfmoordaanslag, een doorsnee vrouw die nog mooier wordt, een flashmob met dansers in een station en de plek waar je als man terechtkomt als je een vrouw het verkeerde cadeautje geeft. Help! |beeld Youtube

Per minuut wordt er 72uur aan videomateriaal naar Youtube geüpload. Elke maand kijken miljoenen bezoekers ruim 4 miljard uur film. Duizelingwekkende cijfers. Wat mag je niet missen? De Schermbengel kijkt, wikt en weegt. Vandaag: virusreclame.

Een auto die zo stevig in elkaar zit, dat alleen de zelfmoordterrorist die achter het stuur zit ontploft, als hij met het voertuig een bomaanslag wil plegen. Wie wil dat nou niet? Klein maar sterk, luidde de boodschap waarmee Volkswagen in 2005 de nieuwe Polo aan de man bracht. Officieel ontkende het bedrijf overigens dat het iets met het filmpje op internet te maken had. Ook het reclamebureau van Volkswagen zei van niets te weten. Begrijpelijk, want grappen maken over zelfmoordterroristen is gewaagd. En succesvol, want het korte reclamefilmpje werd door honderdduizenden mensen bekeken. …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?