De vergeten omroep

|beeld GPD / theo bos Media
|beeld GPD / theo bos

Haal een boel geld weg in Hilversum en je kunt ervan uitgaan dat boos wordt gereageerd in het mediadorp. Maar behalve in het dorp lijkt zich niemand daar verder echt druk om te maken.

Omroepbaas Henk Hagoort (foto) voelt dat sentiment aardig aan. Vandaar ook dat hij vorige week vrijdag een groot interview gaf aan het NRC Handelsblad onder de titel Den Haag vindt ons een kostenpost. Daarin pleit hij voor matiging van de bezuinigingen op de omroep, 300 miljoen in 2016, en meer aandacht voor het goede dat Hilversum brengt zoals programmas voor iedereen. De 300 miljoen euro is een derde van het budget van de omroepen. Maar daar stopt het niet. Doordat er minder programmas worden uitgezonden zijn de adverteerders ook minder bereid reclameblokken in te kopen. Daardoor mis …
Dit is 23% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?